29 Ekim’de Gebze’de çöken Arslan Apartmanında Bilir ailesi fertlerinden 4 kişi hayatını kaybetmişti. Olayın ardından çöken binaya sebebiyet veren durum merak edilmiş ve muhalefet tarafından da sıkça gündemde tutulmuştu. Gebze Meclis Üyesi Ahmet Kadı, bugün konuyu yeniden gündeme getirerek, şu ifadelere yer verdi; Neyi bildiğiniz, ne kadar bildiğiniz bu bilgiyi kentle paylaşamadığınız sürece çok bir anlam ifade etmiyor. Biz bildiklerimizi anlatmak üzere dün meclis geldik. Hiçbir meclisi kaçırmadım, bu insanların bizlere yüklediği bu misyonu alnımızın akıyla bizden sonrakilere devredebilmek için çok çalıştık, çok gayret ettik. Fakat dün bir şekilde bu kentle ilgili tespitlerimizin anlatılmasının önüne geçildi. Sanki konu kapanacakmış gibi. Ama öyle değil. biz küllerinden yeniden doğmayı tarihimizden bir misyon olarak aldık. Kıymetli dostlar Gebze’de insanlar öldü. Allah tekrarını yaşatmasın. Yaşandı ama bugün 44 gün oldu bizler Bilir ailesinin 4 ferdinin neden öldüğünü bilmiyoruz. Alandan topladığımız, kendi ulaştığımız analizler dışında bir şey açıklamıyorlar. Apartman neden devrildi? zemindeki kaymaya ne neden oldu? bilmiyoruz. Geçen mecliste olay akabinde yaptığımız gözlemleri dile getirildiğimizde rapor yokken metro kusurlu diyemezsiniz demişti Oysa biz metro olağan şüpheli demiştik. Ama Ulaştırma Bakanı metro ile ilgili değil demişti. Bize rapor soranlar bakana da soracak mı hangi rapora göre?
BİZE CEVAP VERECEK OLAN KİŞİ BOZKURTTU
Metro bile bizimle ilgisi var derken siz yok diyorsunuz. Bunların dahası var mı bilmiyorum ama bunlar bile kağıda dökülmüş hali anlamaya yetiyor. Arslan apartmanının devrilerek bir aileyi yok eden tarihten önce yazışmalar yapılmış. Ölçümler daha önce yapıldı mı demiştik. Daha önceki tarihte buna benzer aşınma bildirimi yapıldı mı ? yapmadı mı? Başkan bize ‘Siz enkaz kaldırmadan nereden gördünüz obruğu’ demişti. Bugüne kadar doğru bildiğim şeyi konuştum. Benim çektiğim resimde obruk görünüyor. Binanın ön tarafa devrildiğini önde çukur oluştuğunu anlattık. Biz bunları söyledik ama İnşaat Mühendisleri Oda Başkanı Çağdaş Kara ne dedi? Obruktan bahsetti. Biz mecliste konuyu teknik kadromuzla ele aldık. Sorular sorduk o gün. Bize İzmit Belediye Meclis Üyesi Hayrettin Bey cevap verdi. Kendisini tanımam ama şunu sorayım bizim teknik kadromuzla sorduğumuz sorulara cevap verebilecek titri nedir Hayrettin Bey’in. O sorulara Aykut Bozkurt cevap verebilirdi. Aykut Başkanı o kürsüye çıktığına çıkacağına pişman etti çünkü. Neden? biz teknik sorular sorduk. 44 gün oldu kimseden cevap alamadık. Sebebini öğrenemediğimiz sonucunu da anlamlandıramadığımız bir durum yaşıyoruz. İnsanlar evlerden çıkarıldı, binalar düne kadar ortada bir rapor olmamasına rağmen riskli ilan edildi. Sonra kentsel dönüşüm projesi altında stratejisi belli olmayan bir süreç başlatıldı. İnsanlarla yapılar riskli dendi ama raporlar düne kadar verilmedi. Bina boşaltın dendi, yardımlar yapılmadı. Ailelerin o evlerde yaşadığı korkuyu, bir babanın şimdi nereye gideceğiz diyen bakışını unutturmaya çalışanlara izin vermeyeceğiz. Biz o evleri boşaltılmak zorunda kalan her insanın hakkı için, verilen sözlerin tutulmasının hesabını sormak için buradayız. Kim bu tabloya sebep olduysa o sorumluluğun hesabı sorulana kadar konuyu gündemden düşürmemek için buradayız. Tahir Başkan o gün ‘Sorumlunun anasından emdiği sütü burnundan getireceğiz’ demişti. Süt koktu Tahir başkan!
