Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ABD ziyareti öncesi gündeme dair değerlendirmelerde bulundu. Erdoğan konuşmasında şu ifadeleri kullandı: ” Gazze’de vahşeti gündeme getireceğim. 23 Eylül Salı günü, BM Genel Kuruluna hitap edeceğim.14 yıllık kanlı ve karanlık dönemin ardından özgürlüğe kavuşan Suriye’nin yeni yönetiminin orada bulunması bizim için sevindiricidir.
“25 EYLÜL’DE TRUMP İLE GÖRÜŞME GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ”
Türk-Amerikan iş çevreleriyle bir araya geleceğim. 25 Eylül’de ise Trump ile bir görüşme gerçekleştireceğiz. Sayın Turmp’ın küresel barış vizyonu ve çabalarına desteğimizi ifade etmiştik. Adil bir barışın kaybedeninin olmayacağına inanıyoruz. Coğrafyamızda kan ve gözyaşının dinmesini arzu ediyoruz. Ne yapıyorsak sadece bunun için yapıyoruz. Ziyaretimiz ve görüşmelerin ülkemiz ve tüm insanlık için hayırlara vesile olmasını diliyorum.”



