TÜİK’in açıkladığı Haziran ayı enflasyon verileriyle birlikte SSK ve Bağ-Kur emeklileri ile memur ve memur emeklilerinin Temmuz ayında alacağı maaş zam oranları netleşti. SSK ve Bağ-Kur emeklileri yüzde 16,67, memur ve memur emeklileri ise yüzde 15,56 oranında zam alacak. Bu çerçevede aile yardımı ödeneği dahil en düşük memur maaşı 43 bin 726 liradan 50 bin 503 liraya, en düşük üniversite mezunu memur maaşı 45 bin 527 liradan 52 bin 611 liraya ve en düşük memur emekli aylığı 19 bin 617 liradan 22 bin 671 liraya yükseldi.

Temmuzda ayı için açıklanan zam oranını vatandaşları isyan ettirdi işte cevaplar :
“ÇOK NOLDU NASIL HARCAĞIZ BİZ O PARAYI”
“Bu zam oranı yeterli değil normalde ama yapacak bir şey yok. Bana yetiyor ben esnaf adamım. Çok oldu şimdi biz o parayı nasıl harcayacağız bilemiyorum. Maaşı alınca ne yapacağımızı düşünüyoruz. Şimdiden harcama planları yapıyoruz. Çok az tabi ki aylık 30 bin TL olması lazım.”

“MİLLETİN HALİ PERİŞAN”
“Bu verilen maaşla hadi geçin evimiz kira elektrik var, telefon var, kira var, daha ne diyelim başka kendileri düşünmesi lazım. Bu milletin hali perişan. Bu maaşla insanlar okula giden çocuğuna yumurta yediremiyor. Yeter mi,15-20 binden aşağı ev kirası yok. Hadi biz neyse bizim evimiz varda olmayanlar ne yapsın hadi biz yaşıyız. Artık eşim benle aynı maaşımı alacak çok kızarım. Tayyip sadakası biz öyle diyelim. “dedi
