Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya

Aile hekimleri için yeni düzenleme: Hasta 6 ay gelmezse maaş kesintisi yapılması kararı değişiyor

Aile hekimlerinin tepki gösterdiği “6 ay boyunca gelmeyen hasta için maaştan kesinti” düzenlemesi değişiyor. Sağlık Bakanlığı değişiklik için çalışma başlattı. Aile hekimleri için yeni düzenleme: Hasta 6 ay gelmezse maaş kesintisi yapılması kararı değişiyor!

Bu haberin fotoğrafı yok

Aile hekimlerine yönelik yeni bir karar yolda. 6 aydır muayeneye gelmeyen hastalar için yarım katsayı ödenmesine ilişkin düzenleme değişecek.

ÖDEME KATSAYISINDAKİ 6 AY GELMEYEN HASTA KURALI 1 YILA ÇIKIYOR

Sağlık Bakanlığı, bu süreyi 1 yıla çıkarmak üzerine çalışıyor. Aile hekimlerine kendilerine kayıtlı hasta sayısına göre ödeme yapılıyor.

Aile hekimleri için yeni düzenleme: Hasta 6 ay gelmezse maaş kesintisi yapılması kararı değişiyor
Aile hekimleri için yeni düzenleme: Hasta 6 ay gelmezse maaş kesintisi yapılması kararı değişiyor

2024’te değişen yeni yönetmelik ile 4 bin kayıtlı hasta sayısı 3 bin 500 hastaya düşürüldü. Hastaların yaş gruplarına göre ödeme katsayıları yeniden düzenlendi.

Bu kapsamda son altı ayda aile hekimine müracaat etmeyenler için ödemelerde belirtilen katsayının yarısının esas alınacağı duyurulmuştu.

Bu da hastası 6 ay muayene olmaya gelmeyen aile hekimlerinin maaşlarında kesinti olacağı anlamına geliyordu.

Kararda amaç düzenli kontrolü artırarak sağlık sorunlarını önlemekti.
Ancak aile hekimleri hastaları zorla muayeneye getiremeyeceklerini belirterek düzenlemeye itiraz etmişti.

Yeni yönetmelik kapsamında, haziran ayında ilk kesintili maaşlar hesaplara yattı.

Çok sayıda aile hekimi, maaşlarında yüzde 10-15’e varan kesintiler olduğunu öne sürerek durumdan mağdur olduklarını dile getirdi.

NTV’nin edindiği bilgiye göre; Sağlık Bakanlığı da hekimlerden gelen şikayetler üzerine harekete geçti.

Bakanlık şu anda bu kriteri 1 yıla çıkarmaya hazırlanıyor. Kararın çok kısa süre içerisinde duyurulması bekleniyor.

Böylelikle eğer hasta 1 yıl boyunca aile hekimine muayene olmazsa ödemelerde katsayının yarısı kullanılacak.

Aile hekimleri için yeni düzenleme: Hasta 6 ay gelmezse maaş kesintisi yapılması kararı değişiyor

Kaynak. NTV